Burun ameliyatı sonrası bakım

 Bu yazdıklarımı herhangi bir burun ameliyatı olmuş ve doktorundan bilgi alamamış ya da verilen bilgileri unutmuş olanlar için yazıyorum umarım işinize yarar 🙄


Öncelikle  burun ameliyatını oldunuz, hayırlı olsun, doktor reçetenizi verdi ve hastahaneden taburcu etti. Ameliyatınızın zorluğuna göre size bir tarih verdi ve o tarihte tampon, alçı veya dikişi alacağını söyledi. Benim için 7-8 günlük  bir süreç sonrası alındı, hepsi.

Geldik ameliyatınız kadar önemli kısma. Burun içindeki silikon tamponlarınız çıktıktan sonraki bakım.

Bu bakımı yapmanız çok önemli çünküüü o tamponlar burnunuzdan çıktıktan sonra orası ya kuruyacak ya da yaralar çıkacak. Bu yüzden burnunuzun içini nemlendirmeniz gerekecek.

Bunun için Sterimar gibi veya daha ucuz alternatifleri var deniz/okyanus suyu spreyleri kullanarak burnu hem temizlemeniz hem de nemlendirmeniz. Bilmiyorum nemlendiriyormuş bu spreyler burnu ama emin olamadım 😜

Bunu yaptıktan sonra ise burnun içindeki fazla suyu alın ve 1 dk falan bekleyin ya da 2 dakika. Siz nasıl isterseniz. Daha sonra burnu kurulduktan sonra, kulak çubuğuyla yapın kendinizi zorlamadan sümkürebilirsiniz de, doktorun verdiği terramycin kremi burnunuzun ucuna ve içine sürüyoruz. 

Fakat dikkat edin burnun daha yukarılarına sürmeyin tamam mı? Oralar acır. 

Özellikle burnun uç arkankısmlaeına sürmeye çalışın. Oralar çok kuruyor. 

Şimdi bu uygulamayı tampon çıktıktan 1 hafta daha sürdümeniz gerek ama biliyorum yapmak istemeyeceksiniz. Burna terramycin sürmek ne ya? 🤔

Şimdi gelelim bu keremin alameti farikalarına.